tisdag 6 mars 2018

Men nu räcker det!


Igår kväll när jag gick ut för att ta in hästarna möttes jag av en chock, snöstorm!
Visst att det singlat lite flingor hela kvällen men nu vräkte snön ner och det blåste på tvären.
Hela natten hörde jag vinden vina i knutarna på huset och imorse snöade det och blåste med samma kraft.

Hur mycket snö kan det komma?
Ikväll är det bara att skotta i hagarna igen, suck.
Jag är faktiskt riktigt less på denna mängd snö nu.
Om det bara kunde sluta snö och hålla sig kallt vore allt perfekt, men varje gång det kommer mer snö nu så skapar det bara mer och mer problem.

Jag tänker på våren, vart ska allt smältvatten ta vägen?
Dock är det väl rätt lite tjäle så med lite tur kommer det gå rakt ner i marken annars lär det bli en lerig vår med leriga hagar och det ser jag inte fram emot.

Men man får se till det positiva, det är ingen is!
Mina två kärror med sand i stallet står fortfarande orörda.
Jag har inte sandat en endaste gång och det är bästa vintern någonsin att ha hästarna barfota.
Och det är ljuvligt. 

Inga kommentarer: