onsdag 28 februari 2018

Fryslort


Om vi tittar på väderprognosen för oss de kommande två veckorna så ligger temperaturen i snitt på -15 grader.
På det så har det blåst både igår och idag och då känns det ännu kallare.
När jag kom hem efter mina lektioner igår kväll fick Tomas värma mina tår i 10min innan jag kunde gå ut till mina hästar.
Tur man har en varm sambo.
Det blåser så kallt att det fryser lite på ytan i Thermobaren och det gjorde det inte ens när det var -21 grader, så vinden gör det verkligen jätte kallt.

Stackars Pilgrim som är en riktig fryslort.
På måndag kväll frös han så han skakade.  Då blev det ulltäcke på och sedan fick han springa runt i ett snöre på ridbanan.
Sedan dess har han fått ha täcke på sig i hagen. Det gillar han.


Har märkt att kylan gör att han spänner sig lite i ridningen.
Länden är ju hans svagaste del och då är det viktigt att hålla den varm.
Så jag började leta efter ett ländtäcke i ull till honom men det var inte det lättaste.
Fanns nästan ingen stans att hitta. 
Såg att det ett fanns på Hööks, ett jätte snyggt ländtäcke som dessutom var på rea.
Men säsongen är snart slut och lika så ländtäckena, men det fanns ett endaste kvar i Umeå.

Och jag hade sådan tur att Ewa var gullig och åkte in till stan och köpte det åt mig och la det på posten och igår kom det.
Och det var verkligen precis så snyggt som jag hoppats.
Så ikväll ska vi prova det. 
För det blåser lite mindre idag så jag hoppas på att kunna rida minst två hästar ikväll utan att frysa ihjäl.

Inga kommentarer: