fredag 2 februari 2018

Trött.nu


Det var så himla roligt att titta på bilder av Pilgrims utveckling igår så jag blev tvungen att göra en till liten jämförelse bild. 
Tänk att min lilla plutt blivit så stor.
Det var svårt att föreställa sig där för ett par år sedan.
Är så stolt över min fina Prick.


Igår var det ju ett sjuhelsikes väder.
Snön yrde och det kom så mycket att jag inte ens vill veta hur mycket det blev till slut.
Vinden blåste hårt och snön drev, för varje timme som gick blev mindre och mindre av staketet synligt i hagen på de ställen dit snön drev.
På bilden ovan går det två staket parallelt, men allt man ser är två små toppar av två stolpar som sticker upp.
Så jag och Tomas skottade hela natten så hästarna skulle kunna gå ut säkert idag.
Nu är jag rätt slut i kroppen och kvar har vi kornas hage att skotta... 


Cappe är så himla lycklig just nu.
Han och Pilgrim busar i hagen, stegrar och biter varandra på ett vänskapligt sätt.
Så himla roligt att se.
Ikväll kommer de och skottar min ridbana igen efter all snö så då kan vi fortsätta att träna ihop.
Han har blivit så himla glad av att få ett uppgift igen plus att jag märker att träningen gör han starkare.
I maj kommer Birgitta Järnåker hit och håller träningar, tänk då kommer jag ha 3 hästar att välja mellan, lycka!
Och senare i sommar kommer Ewa Schaeder, snacka om att ha saker att längta till så här mitt i vintern.

Inga kommentarer: