torsdag 15 februari 2018

Vardag


Livet rullar på och det är mest vanlig vardag hela tiden.
Det händer inte så mycket spännande saker just nu och det är rätt skönt.
Utan vi rullar på i det vanliga livspusslet och försöker att hinna med allt vi vill göra och lite vila där emellan. 


Snön fortsätter att vräka ned och i början på veckan fick vi 20scm snö till, suck.
Det är helt sjukt hur mycket snö det kan komma på en vinter, men oavsett hur slitigt det är så är det bättre än is.
Jag har fått tag i världens bästa kille som kommer och skottar min ridbana så fort jag behöver.
Tänk vilka underbara människor det finns i världen.
När man har en ridbanan och ingen egen traktor är det guld värt med någon som kan hjälpa en skottningen så man kan rida hela vintern.
För underlaget är verkligen underbart.

Pilgrim har haft en veckas ledigt.
Han har varit så himla fin och jag har känt att de sista veckornas utveckling satt sig lite i kroppen på honom (träningsvärk).
Så en veckas vila har han haft och nu är han helt sjukt fin.
Första passet efter vilan bjöd han själv på vänster galopp vilken är den minst lätta. 

Cappe börjar komma igång på riktigt nu och börjar kännas så mycket mjukare.
Det är underbart att känna att våra träningspass gör han finare i kroppen.

Lilja har kommit ett litet steg längre i samlingen.
I tisdags hittade vi ett nytt läge där jag verkligen kände hur hon låg och pumpade på sina bakben.
Så häftigt med denna typ av häst, samlingen hon bjuder på är något helt annat än jag någonsin tidigare upplevt.
Den känns liksom otroligt äkta.
Svårt att förklara men den vikt hon kan ta på sina bakben har jag aldrig upplevt tidigare.
Samtidigt är hon den "svåraste" av mina hästar att rida.
En väldigt spännande kombination som utmanar min känsla och timing hela tiden.
Det krävs mycket mer av hennes tyngre kropp att utföra vissa rörelser men när hon har styrkan för dem blir de tio gånger bättre.

Imorgon får jag ridbanan plogad igen så i helgen blir det massor av träning!  
Längtar!



Inga kommentarer: