torsdag 1 februari 2018

Snöstorm


Idag bokstavligen vräker snön ned och det blåser av bara h*lvete och snön driver upp i helt sjuka drivor.
Det har kommit så mycket snö att hästarna knappt kan gå i hagen, Cappe studsar runt i något som liknar kaninhopp.
Mitt staket på 120cm syns snart inte längre och kornas hage har helt drivit igen.
Ikväll kommer vi ha så sjukt mycket skottning framför oss av hagar att jag blir trött av att bara tänka på det.
Och korna måste jag stänga in i lösdriften tills snöfallet slutat annars kommer de promenera rakt ut ur hagen.

Men det är tur att jag kan jobba hemifrån idag så jag kan hålla koll på djuren och ta in hästarna så snart det börjar skymma.
Just nu proppar jag i dem hö så det ska hålla sig lugna och snälla.



Vi förberedde oss dock inför detta oväder och skottade fram staketen extra mycket i tisdags kväll men det syns det inte längre något av.
Om det inte drev så sjukt mycket så skulle det går bättre men detta är verkligen ett hemskt väder som hästägare.
Nu önskar jag att jag hade ett trästaket på 2m runt hagarna.
Kommer helt klart bygga om vinterhagarna till sommaren, 120cm är för lite i vinterhagarna helt klart. 

Fy tusan vad jag längtar till våren nu!!!



Inga kommentarer: