måndag 26 februari 2018

Vårkänslor och hopp om livet

Pojkarna hjälper till med städningen i hagen
Så har en vecka av influensa passerat och jag börjar känna mig kry som när på ryggen.
På tisdag em. blev ryggen stel, öm och ond och sedan dess har jag sett ut som en ostbåge.
Men det blir långsamt bättre och nu är den mest stel och musklerna krampar.
Efter att jag legat ned känns den jätte bra men efter att jag stått och gått en stund kommer det tillbaka.
Men som sagt den är mycket bättre så ett par dagar till så.


Helgen har varit helt ljuvlig och solen har strålat från klarblå himmel.
Jag vet att våren är på väg varje gång solen orkar sig upp över berget efter vintern och lyser in i hallen med full kraft. 
Och det bästa är att den även lyser upp hela ridbanan!
Snacka om att vi verkligen ha valt den absolut bästa platsen för ridbanan, det var så ljuvligt där igår att det nästan gjorde ont.
Det var -20 grader och snön gnistrade mer än swarovskikristaller när jag och Steffi red.
Det var första ridpasset sedan i måndags och det gick jätte bra.
Red Cappe (han är minst skumpig, mer som en soffa) och det gick jätte bra med ryggen.
Det ända kluriga var att sitta av.
Vi red på ridbanan och Cappe tyckte det var blä, han ville verkligen rida ut och se världen.
Han älskar verkligen att få se nya saker. 
Har lovat honom en uteritt nu när han är igång men tordes inte då jag inte visste hur ryggen skulle kännas.
Men han fixade det ändå *ler*
När vi var klara red vi tillbaka ner till stallet men Cappe hade inga planer på att stanna där utan knatade glatt vidare ut efter vägen.
Och eftersom ryggen känts så bra så blev det en lite uteritt som avslutning på passet och gissa om han blev glad.


Efter ridturen fick han kakor på bron av Husse och han strålade ikapp med solen.
Jag och Steffi passade på att utnyttja de underbara vädret lite till och mockade hagen.
Även det gick helt ok med ryggen, skönt. 
Älskar att mocka hagen på vintern det blir en sådan otrolig skillnad, dessutom är det super för att motverka leran till våren.


Måste avsluta med att få visa upp dessa otroligt underbara ryktväskor jag köpt.
Är de inte adorable!?
Prickig har även fått en snygg matchande grimma och ett nytt pannband men de ska jag försöka fota när han har dem på sig.

Denna vecka hoppas jag verkligen att jag får vara frisk så jag kan rida massor.
För att inte kunna rida på en hel vecka är verkligen hemskt.
Snacka om abstinens. 
Nu får det vara nog med influensa.

Inga kommentarer: