tisdag 7 november 2017

Kvällsjobb


Igår när vi kom hem från jobbet lyckades jag och Tomas få ner staketet på ridbanan! 
Eller vi... 
Det var Tomas som var stark nog att trycka ner stolpen, jag var den som mätte och hejade på. 
Det ska regna nu onsdag och torsdag och då hoppas jag att vi får ner sista biten, den som är i plast. 
Men får vi inte ner den så är det ingen katastrof, funkar fint ändå. 
Men wow va stort 28x48m känns! 
Jag har en jättestor bana! 
Nu håller vi på att kolla på belysning inför vintern, får bli en enklare lösning först så jag hinner spara ihop pengar till mina drömlampor. 

Igår kväll skrittade jag och Cappe 15min på ridbanan, han var så pigg och glad. Sedan red jag Lilja. 
Har ytterligare en ny sadeln på testning nu. 
En ny Ecuyer. 
Den är inte lik den gamla modellen på något sätt. Var verkligen jätte skillnad, mer än jag trodde. 
Det är inte så lätt att bedömma en sadel på en så rund häst som Lilja, så väntar med mitt omdömen tills ikväll när jag testat den på Prickig på lektionen med Ewa. 
Ska bli jätte spännande. 

Just nu ligger jag hemma med magsjuka, var värst imorse men mår mycket bättre nu. 
Har sovit mycket så orkar nog rida ikväll. 
Gissar på att jag kanske ätit nått dåligt... Lovar er en utvärdering av sadeln imorgon

Ha en skön tisdag.

Inga kommentarer: