måndag 6 november 2017

Chillhelg


Efter lördagens lektion för Ewa i helgen åkte jag och Tomas på dop.
En jätte fin tillställning med god mat och fika och stjärnan för dagen var så glad och snäll, log mot prästen och charmade alla.

Tomas föräldrar bodde hos oss under hela helgen så förutom lektionen på lördagen varken hann eller orkade jag rida nått mer.
Det blev istället en soft chillhelg med gemenskap och lite gårdsarbete som vi lyckades klämma in lite här och där.
Just nu håller vi på att stätta staket runt hela ridbanan och bara att mäta ut hörnstolparnas placering, kryssmått och få allt rakt tog 2 dagar.
Sedan lagomt till söndagen hade marken frusit, haha, ironi.
Men det blir bara tillfälligt staket i vinter med plaststolpar som man trampar ner i marken, så det krävs inte så mycket för att få ner dem. 
Detta är för att vi ska köra väghyveln och ev lägga på mer material nästa år och då skulle ett trästaket vara i vägen.

Jag kommer nog tjata ihjäl er men jag älskar min ridbana.


Det var skönt med en lugn helg, jag och Kimbra låg och myste länge i sängen på söndagen.
Det är jätte härligt väder, hästarna går fortfarande på betet på dagarna och sover inne på nätterna.
Det har varit frost några mornar men är över lag varmt och härlig.
Dock börjar det bli mörkt redan när man går hem från jobbet nu, det är den jobbigaste tiden på året.
Mörkt och ingen sol.
Jag är så beroende av solen, tänk om man på vintern kunde få jobba kvällar istället, vad härligt det skulle vara.

Ikväll ska alla tre hästar få varsitt pass på ridbanan och jag längtar.
Jag älskar verkligen att träna mina hästar och jag tror att de gillar det minst lika mycket.


1 kommentar:

Sanna sa...

Åh vad härligt att kunna planera och dona på sin egen gård! :) Drömmen!