torsdag 9 november 2017

Intressanta jämförelser


Det är full rulle i sadelträsket just nu och jag jämför och funderar en hel massa. 
Har insett att sätet är otroligt viktigt för min ridupplevelse i sadeln och vilken stor skillnad det är sadlar emellan. 

Igår tog jag och jämförde de sadlar jag har hemma, ni ser resultatet ovan. 
Alla dessa olika sadlar ger mig olika förutsättningar och vissa har fler fördelar än andra. 
Men det viktiga att komma ihågr att det som funkar för mig möjligtvis inte funkar för dig. 
Det viktiga är att utforska vad som blir bästa för just en själv. 

En hel massa tankar har väkts, men också en idé.
Får se om kag kan förverkliga den, det vore roligt! 


Igår kväll tog jag en paus i alla sadeltankar och red både Lilja och Pilgrim barbacka. 
Oj så fina de var!!! 

Lilja bjöd på otrolig anslag och Pilgrim på "nästan" passage. 
Vilka lyckopiller de är! 

På söndag kommer Pia från PtB Sadelmakeri och vi ska grotta ner oss ännu mer i sadeldjungeln. 
Längtar! 


2 kommentarer:

Sanna sa...

Sadelträsket, en källa till lycka eller enorm frustration, haha :)

Johanna sa...

Hoppas du hittar rätt.