tisdag 4 oktober 2016

Välkommen oktober


Vilka dagar vi har nu, hösten visar sig verkligen från sin bästa sida.
Solen skiner och det är så vackert ute att man nästan tappar andan.
Jag och Tomas går på någon slags högväxel just nu och får så himla mycket gjort hemma.

Jag pyntade lite på bron i helgen, köpte lite höstblommor.
Så perfekt nu med nya gruset så jag även kan ha blommor bredvid bron.
Blev riktigt snyggt och jag fick inviga zinkhinken jag köpte på loppis för ett tag sedan. 


Vi har även fått den första frosten nu.
Två mornar i rad har marken varit vit när vi vaknat.
Så vackert.
Så nu är det mössa och vantar på och kupévärmare i bilen som gäller.
Hoppas dock att vintern håller sig bort ett bra tag till och att vi får en lång och vacker höst.


I söndags blev det en tur till skogen igen för att plocka lite svamp.
Och det blev verkligen lite...
Vi var på jakt efter trattisar och de brukar det ju krylla av men allt vi fick var lite gula kantareller, en del rödgul trumpetsvamp och lite trattisar.
Men det var underbart väder och skogen var vackrare än någonsin så det blev en bra dag även om utdelningen av svamp var dålig.

Stannade till på ett par loppisar på vägen hem och gjorde några fynd.


Annars som sagt är det mest renovering och byggnationer som händer just nu.
Cappe vilar med sitt onda öga och Prickig stackaren får också vila.
Snart tror jag att han kommer spricka men han förstår att Cappe behöver mest tid just nu för att läka.
Men denna vecka så ska han få lite mer motion i alla fall.

Jag och Tomas har äntligen kapat alla bitar till grillplatsens pergola.
Så nu återstår det bara att skruva ihop den.
Alltså det kommer bli så sjukt bra!


Sedan håller jag även på att renovera Tomas walk-in closet, nu är den snart färdigmålad, bara taket kvar.
Sedan ska det upp Elfa-hyllor.
Detta har varit ett projekt som legat på is länge men nu är det nästan klart.


Sedan det bäst, ridbanan är på G!
Det blev ett mycket större projekt än vi först trott men det kommer bli så bra.
Jag måste dock sätta på mig tålamodshatten och vänta lite längre på att den ska bli klar.
Men den som väntar på något gott...

Denna vecka ska vi försöka bygga klart grillplatsen, jag ska få Tomas garderob klar, lister ska upp i vardagsrummet och huset ska storstädas.
Usch hur det ser ut inne nu i all denna renovering, ska bli så skönt att total sanera.

Men allt går lätt just nu när hösten visar sig från sin bästa sida!

Inga kommentarer: