lördag 8 oktober 2016

Ont om tid är det gott om


Så mycket jag vill göra, så lite tid. 
Idag har jag och mina älskade föräldrar storstädat vårat hus. 
Hjälp så smutsigt det var... 

Men nu är det skinande rent och luktar så gott. 
Till och med elementen skiner.
Dessutom lyckades jag med lite kemikunskap rädda vår bänkskiva i köket. 
Den är i massiv ek och ek kan reagera med metall och då blir det hemskt fula märken. 
Gjutjärnsgrytan, konservburkar mm har gjort skivan så full att jag velat gråta. 


Men med lite (läs mycket) oxalsyra och vatten, en massa tid och tålamod så är den nu räddad!
Helt sjukt, den ser ut som ny! 

Nu ska den slipas lätt och oljas.


Mamma och pappa bonade även vårt parkettgolv när de var här idag, hjälp så fint det blev. 
Nu blänker det riktigt ordentligt. 
Dessutom håller jag och Tomas på med listerna nu, så det betyder att vi snart är klara. 


Med Cappe är det än lite bättre. 
Går åt rätt håll, kan se en liten förbättring varje dag även om det är långt kvar. 

Skrattade när jag öppnade soptunnan i stallet ikväll. Full av morotspåsar och smärtstillande. 
Det syns verkligen att någon är "sjuk". 
Men har man ont, då måste man få äta godis.

Imorgon ska jag till Ånge och håll lektioner. 
Ska bli super roligt som vanligt. 
Nu blir det film innan sängen. 



Inga kommentarer: