fredag 7 oktober 2016

Äntligen helg


Denna vecka har varit rätt tuff, mest på det psykiska planet med Cappes öga och allt.
Men imorse såg det ännu lite bättre ut.
Jag kan se hans bruna ögonfärg igenom det grumliga och han håller ögat mer öppet.
Tror till och med att han kanske såg lite igenom det imorse. 

Igår kväll efter mina träningar tog jag in Cappe och gav han medicin, det är 3 olika han får på kvällen.
Och sedan red vi 10min på gårdsplanen.
Så underbart!
Helt kravlöst skrittade vi runt, tog några korta steg och en uppgång till trav.
Han kändes så fantastisk, på något vis känner mitt nervsystem av honom bäst när han bär mig på sin rygg och jag kunde känna att han trots allt mår rätt bra.

Vi fick också chans att känna på stenmjölet som kommer hamna på ridbanab, då vi lagt samma stenmjöl på gårdsplanen och jag säger bara wow.
Helt fantastiskt, så himla bra. Bättre än jag kunnat drömma om!


I brevlådan igår hade dessutom Cappe en liten present från Distriktsveterinären som var ut förra veckan.
Hans ögongel som jag ger varannan dag i hans känsliga öga, året runt.
Denna gel är receptfri men säljs bara i 10pack, men de hade 2st på kliniken som de fått i varuprov och dessa fick Cappe!
Vilken lycka!
Blev så glad när hon ringde och berättade det att jag sa att det kändes som julafton, tror veterinären tog mig på orden *blink*

Mina vackraste!

På renoveringsfronten går det framåt igen.
Igår skruvade vi ihop pergolan runt grillplatsen. Innan vi var klara blev jag tvungen att åka iväg till mina lektioner.
Men Tomas fortsatte och gjorde allt klart.
Blev så himla nöjd!
Allt är i våg och i lod, alla bitar passade perfekt och alla skarvar blev klockrena.
Nu ska det bara upp lite belysning, eluttag, en grillring och ev. gardiner och sedan så får vi känna oss rätt stolta.

Sedan fortsatte Tomas inne och fixade vattenskydd bakom nya frysen och skruvade eluttag i vardagsrummet.
Idag efter jobbet ska vi köpa lister till vardagsrummet och försöka hinna få upp dem ikväll.
Imorgon kommer världens bästa mamma och hjälper mig att storstäda huset.
Tror nog pappa hjälper till på ett hörn också.

Kommer bli en härlig helg detta.

Inga kommentarer: