onsdag 12 oktober 2016

Magiska höst och smärtlindring


Vilken dag!
Vaknade till ett fantastiskt väder. Blå himmel, dimma, sol och frost.
Önskar jag hade haft tid att gå ut med systemkameran och fota, men all min tid går åt till att ge Cappe medicin och jobba just nu.
Springer mellan datorn inne och stallet, var även in på ett möte på jobbet idag.
Det var skönt med lite omväxling och träffa arbetskamraterna.


Men att få vara hemma och njuta av vår gård på dagarna väger upp allt det jobbiga lite.
Och så otroligt mycket man får gjort när man sitter hemma och jobbar även om man springer ut och ger Cappe medicin stup i kvarten. 


Idag ringde veterinären upp som var ut igår.
Hon hade funderat en massa och tyckte inte det kändes bra att Cappe skulle ha så ont.
Så hon hade forskat lite och hittat ett preparat som skulle skydda magen vid särtstillande.
En väldigt dyr medicin men det är inte så mycket att fundera på tycker jag, det är mitt ansvar att han mår så bra som det går.

Så efter jag varit in på jobbet så åkte jag ut till Distriktsveterinärerna i Matfors och hämtade ut preparaten.
Så nu har Cappe fått dessa.
Men redan innan så såg han ytterligare lite gladare ut idag.
Ska bli spännande att se hur han ser ut imorgon bitti.

I natt ska det bli riktigt kallt så de kommer få sova inne inatt.
Vill inte att de ska trycka i sig en massa fryst gräs plus att Cappes öga rinner så förfärligt mycket och det kan inte bara skönt när det fryser till is i ansiktet. 


Annars jobbar jag och Tomas på på gården och äntligen ser vi slutet på våra projekt.
Allt blir så himla bra och fint.
Detta blir verkligen en drömgård!

Inga kommentarer: