tisdag 25 oktober 2016

Blött


Regnet vräker ned och har gjort så i ett par dagar nu.
Hästarna har därför tillfälligt fått flytta in i vinterhagen, hoppas att det inte är för gott detta år.
De skulle gärna vilja gå på betet lite till men just nu är det rätt halt där.

Fördelen med vinterhagen är dock att jag helt plötsligt sparar en massa tid varje gång jag ska ge Cappe medicin, nu är han ju precis utanför dörren.
Lite lyxigt.

Hästarna har även sovit inne att par nätter nu och gissar på att de inte kommer sova ute något mer i år.
Det är lite svårt när vi kommit till denna årstid och det börjar bli blött, det hinner liksom inte torka upp. 


Jag tycker Cappe verkar må lite bättre, men jag är försiktigt positiv.
Idag tyckte jag till och med att han verkade se lite med ögat.
Han reagerade när jag försiktigt förde handen mot ögat, något han inte gjort tidigare och han verkade kunna lokalisera min hand för att få sig en morot.

Men jag känner mig inte helt hundra, så lätt att inbilla sig eller övertolka.
Jag törs inte tro något förrän han är helt frisk. 


Prickig mitt lilla busfrö är så full i energi och hyss.
När jag släppte ut hästarna i vinterhagen igår gick Cappe och Maxine och åt hö medan Prickig galopperade runt och pep.
Haha, han är så söt när han blir överstimulerad.
När jag åkte till jobbet en timme senare sprang han fortfarande runt och pep.
Alltså han är outtröttlig.
Vad är det man säger, små barn roar sig rätt.
När jag tog in dem på kvällen var han riktigt trött och nöjd, äntligen hade han fått busa av sig lite. 

Nu hoppas jag att det har regnat klart och att hästarna kan få ett par veckor till på betet.
Tror även att det är bra för Cappes mage att äta lite hela tiden nu när han får smärtstillande.
Så håller tummarna för några vackra höstdagar till.

Inga kommentarer: