fredag 21 oktober 2016

Långsamt, långsamt, långsamt


En vecka mellan bilderna.
Det går sjukt långsamt men ändå åt rätt håll än så länge.
Såret är enormt så det är klart det tar tid, nu hoppas jag bara att magen håller för all smärtlindring så han kan få det så länge han behöver.
Hoppas även att den ruskigt dyra magmedicinen han får hjälper, än så länge går det fint. 
Och tittar man på bilden ovan så kan man se att det börjar läka. 

Hornhinnan har nu börjat bilda blodkärl, ser det som en del i läkningsprocessen.
Att ögat nu försöker hjälpa till.
Tror serumet har bra effekt.
Men Cappe har även fått healing igen av Alex och det skjutsar på processen lite ytterligare.

Han är dock fortfarande helt utan syn men reagerar på ljus.
Just nu är han pigg, glad och busig.
Skolgalopperar bredvid mig upp från hagen och det värmer mitt hjärta.
Det lugnar mina nerver när han är glad.
Att se honom ha ont, det har jag svårt att hantera.  

Vi fortsätter kämpa och hoppas verkligen detta blir bra snart!

Inga kommentarer: