fredag 30 september 2016

Åt rätt håll


Imorse när jag och Husse gick ner till betet för att ge Cappe medicin möttes vi av en glad ponny som kom i full galopp!
Så himla skönt.
Han höll ögat öppet och såg nöjd ut.
Men så klart har han fortfarande väldigt ont.
Nu när svullnaden har lagt sig lite så kan man hur stort område av horhinnan som blivit påverkat.
Usch, vill inte ens tänka på hur det känns.
Vet hur obehagligt jag tycker det är att bara ha en ögonfrans i ögat och mins hur ont Husse hade efter sin ögonoperation.

När jag sedan skulle ge medicinen i ögat knep han ihop det, men jag känner mig glad att han höll det öppet när han kom galopperandes och att svullnaden lagt sig lite.
Nu blir det smärtstillande några dagar, tur jag hade kvar nästan allt som veterinären skrev ut till Prickig när han gjorde illa benet. För nu slapp jag betala för den medicinen också.
Det är verkligen dyrt med veterinär och nu har det varit lite väl tätt här på slutet tycker jag.
Med det är tur att de finns och tjejen som kom ut igår var super gullig och trevlig.

Nä nu får det vara slut med hästar som gör sig illa, behöver verkligen komma igång med konditionsträningen på dem så de blir lite smalare om sina magar.
Båda har svullit en del i sommar *fniss*

Nu har ju Husse sprungit klart alla sin lopp för i år också, så då kanske han kan följa med ut som dragplåster åt oss.
Mycket lättare att springa tycker pojkarna om någon annan springer bredvid.
Och matte, ja hon måste ju sitta på ryggen *visslar*

Ha en jätte skön helg nu allihopa!
Själv ska jag ta hand om min djur, måla en hel massa i huset, försöka bygga klart grillplatsen och plocka svamp.
På lördag morgon kommer dessutom hovslagaren och verkar lite långa sommarhovar.
Kommer bli en toppen helg detta! 

Inga kommentarer: