måndag 26 september 2016

En dag att minnas


Vaknade igår till Nokke-väder.
Nokke-väder är när solen skiner som guld i ett höstfärgat landskap.
Luften är klar, himlen är blå och löven lyser gula på träden.
På kvällen när solen sedan ska gå ned fylls himlen av den vackraste av solnedgångar, allt skimrar i guld och ev. moln på himlen har vackra guldkanter.

Det var detta väder som Nokke valde på den dagen han gick vidare tillsammans med solens sista strålar i en fantastisk solnedgång och samma väder har det varit sedan dess den 25:e september.
Nokke var guld på alla tänkbara sätt, så det är klart att han valde att gå vidare från jorden just den dagen då även jorden var klädd i guldskimmer.

Att få vakna till detta väder är en känsla svår att beskriva. 


Söndagen blev helt underbar.
Först hade jag härliga lektioner i Timrå.
Sedan åkte jag hem och fick en massa gårdsarbete och målning klart.
Sedan red jag världens finaste pojkar.
Cappe bjöd på en massa galopp.
Galoppslutor, byten och "hopp". (Hopp är misslyckade byten *skrattar*)

Prickig började sitt pass rätt ofokuserat.
Eller egentligen var han jätte fokuserad men på tusen saker samtidigt *fniss*
Då åkte jag bara runt och försöker rida en övning vi kan väl, utan krav och som är lätt för honom att göra även om han tittar på annat och har tankarna på annat håll.
Så vi red timglasset och efter kanske 10min var fokuset tillbaka på plats. 
Då bjöd han på samlad trav och galoppanslag.
Så fin!



Sedan kom mina fina vänner och vi tände marschaller och mindes vår Nokke.
Finns inte ord i välden att beskriva vad han betydde för oss.
Men mina fina vänner och Tomas hade ändå lyckats och gjort denna fantastiska namntavla till hans minne.
Så fin!
Nu ska den få hänga i stallet tillsammans med de andra minnena.

Så det blev en helt fantastisk söndag tillsammans med fina vänner, underbara hästar och världens bästa Nokke!



Inga kommentarer: