fredag 16 september 2016

När allt rullar på


I lördags hade vi i ARV anordnat en studieresa upp till Ewa Schaeder.
Jag är lika lycklig varje gång jag kommer dit, tänk att jag haft möjligheten att besöka Ewa 4ggr i år redan.
Jag är alltid fylld av tankar, insikter och nya funderingar när jag åker därifrån och det känns alltidlika tungt att åka hem.
Vill verkligen vara kvar, bara lite till, varje gång.


Under vår dag hos Ewa i lördags hade vi fokus på samling och Ewa red 2 av sina hästar för oss.
Först Lilja som är under skolning och sedan Pål som kommit ganska långt.

Vackra Lilja, ända sedan jag red henne i somras har hon med jämna mellanrum besökt mina drömmar.
Det var första gången sedan Nokke försvann som jag mötte en häst som var så lika.
Under vårt ridpass blev mitt nervsystem mer och mer som "hemma".
Jag kände igen mig och jag kände känslan vakna.
Den där känslan jag red Nokke på, ni vet när man inte tänker, inte analyserar, inte reflekterar, utan bara är 100% i stunden, i nuet och allt sker av sig själv.
Att få uppleva det igen har startat upp en process i min kropp, nu kan jag äntligen förena mina två sidor: den som tänker och den som känner.
Hoppas detta tar mig ett till steg på vägen!

Sedan måste jag säga att Lilja på denna korta tid sedan jag red henne blivit fantastiskt fin!
Vilken häst hon kommer bli, jag är så kär.
Hoppas jag någon gång får möjligheten och äran att rida henne igen.

Vår nya fina retrotapet
Hemma är det full rulle nu.
Vi sliter som två små djur jag och Tomas.
Vi håller på att renovera vardagsrummet, vilket nu fått sina nya fina tapeter!
Vi spacklar, slipar och målar klart garaget. 
Vi bygger en ridbana.
Vi bygger en plats för ensilagebalen utanför stallet.
Vi har köpt hem stenmjöl till gårdsplanen som skall schaktas ut.
Vi bygger en grillplats.
Vi renoverar Tomas garderob. 

Tokjobbigt men attans vad roligt det är!
Även om vi börjar bli lite trötta. För både jag och Tomas har blivit förkylda, vilket vi aldrig är.
Sedan såg jag att Emma skrivit på sin blogg att Merkurius är i retrograd (går baklänges).
Förra gången detta inträffade blev jag också sjuk.
Men jag är glad att allt annat flyter på trots detta. Så vi fortsätter att rida på vågen.

I helgen blir det massa jobb på gården men jag ska även försöka hinna med att rida båda pojkarna ordentligt.
Vädret är fantastiskt och jag vill verkligen utnyttja dessa underbara höstdagar till härliga ridturer.

Hoppas ni får en bra helg!

Inga kommentarer: