onsdag 21 september 2016

Vilken fart

Någon som kan konsten att ta det lugnt
Nu händer det grejer på Stall Nordansjö.
Jag och Tomas renoverar, bygger och fixar på alla den tid vi inte är på jobben. 
Det går fort framåt och det är så himla roligt att få saker gjorda.

Tyvärr blir det inte så himla mycket ridning just nu när vi måste få allt vi håller på med klart.
Men det rör sig bara om ett par veckor till, sedan har jag ju till och med en ridbana att rida och träna på.
Fatta, äntligen händer det.

En ridbana kommer ge så himla många nya möjligheter.
Kan knappt bärga mig.
Kommer bli så himla mycket skoj som händer framgent så det får ni bara inte missa.

Lill-Jänta spanar på oss genom fönstret när vi renoverar i garaget.
Vi är snart klara i garaget nu, äntligen.
Vi har tagit det i omgångar för att även hinna med andra saker men snart är det klart (så klart vi kommer göra det just nu).
Härligt att få bocka av det från listan. 


Under stormen som var för ett par helger sedan välte några björkar på vår gård.
Nu har vi äntligen kunnat röja bort dem.
Tråkigt när träd faller som man vill ha kvar, men ändå skönt att inget gick sönder.
Jag älskar verkligen mina björkar, kapade upp ett par skivor av stammarna som jag ska se om jag kan göra brickor av.
Inte säkert att de håller när de torkar men är värt att prova.

I helgen kommer en kille och hjälper oss att få ut stenmjöl på uppfarter och gårdsplan, kommer bli så snyggt.
Sedan ska jag även rida en hel massa och hoppas på att grävaren kommer snart och börjar på min ridbana.

Inga kommentarer: