torsdag 24 mars 2016

Vårinspiration


Vet att ni alla väntar med spänning på uppdatering från min helg uppe hos Ewa.
Lovar att det kommer ett inlägg riktigt snart!
Anledningen till att det dröjer är att Tomas installerat om datorn och därmed saknas alla mina program för fotoinläsning och redigering.
Och det känns inge roligt att blogga om helgen utan att kunna visa några bilder.
Men förhoppningsvis blir det klart i helgen.

Emma filmade även lite när jag red mina pojkar, så det kommer också komma upp på bloggen så snart jag även kan redigera de filmerna. 

Men så länge medan vi väntar kan jag visa er mitt senaste projekt; Sy schabrak.
Det finns så himla mycket snyggt på marknaden, se bara här.
Men snygga schabrak kostar mycket pengar och då tänkte jag, varför inte sy ett eget!?

Hittade ett fantastiskt fint turkost lite grövre tyg (nästan lite möbeltyg) och fransar i guld på stan igår.
Detta ska nu bli ett schabrak till Prickig.
Går detta smidigt och blir snyggt kommer jag säkert börja sy  hur många schabrak som helst!

Titta vad vackert det blev tillsammans!
Dessutom svämmar nästa hela internet över med bilder på gamla schabrak.
Dessa är från Livrustkammaren och otroligt vackra.
Tänk att kunna sy något sådan här.
Med lite träning så borde man kunna få till en lite enklare modell i alla fall utan alla broderier. 
Men med massa fransar, oj oj oj vad snyggt det skulle bli!
Tänk er mörkblå sammet och guld. 







1 kommentar:

nina sa...

Kommer bli superfint!!!!!