tisdag 1 mars 2016

Puss!

Prickig bjuder på en puss idag!
Äntligen känns det som om jag börjar få lite vardag igen och det är så himla skönt!
Dagarna rullar på och det börjar bli lite lugnare i kalendern.
Ikväll har jag en lektion med Ewa, då ska vi rida tillsammans och på lördag ska jag och Tomas på maskerad.
Vi har pysslat med våra kläder i flera veckor nu och det kommer bli så himla skoj!
Hoppas på att kunna ta lite bilder på dagen och i sådana fall kommer de upp här på bloggen sedan.
Vad vi ska klä ut oss till är för tillfället hemligt *blink* 

På torsdag ska vi tillbaka till kliniken med Cappe.
Tycker inte jag ser så stora förändring i ögat än så länge men det är ju ett par dagar kvar.
Kanske det har blivit som lite klarare, svårt att se ordentligt.
Hoppas i alla fall att veterinären kan se att det går åt rätt håll även om inte jag märker något.
Skulle även vara skönt att inte behöva få några fler återbesök men jag får se de som bra lastträning.
Har ju en dröm om en egen transport eller hästbuss och kunna åka iväg när som helst.

När jag ser min framtid så är drömbilden att fortsätta utveckla jordbruket och hästverksamheten och kanske kunna jobba med det 100%.
Är dock lite kluven för jag gillar ju att jobba på ett företag också.
Men kanske jag till slut kan uppnå det själv och driva mitt eget.
Är i alla fall otroligt stol över det jag och Tomas har byggt upp än så länge och i år har vi skickat in en massa spännande ansökningar om tillstånd för att kunna ta allt till ytterligare en nivå!
Det har tagit dessa två år att bygga upp en grund och nu känns det äntligen som om vi har en bra plattform att bygga vidare på.
Ska bli så sjukt roligt!

Nästa roliga sak är att jag och Em åker upp till Ewa den19:e mars!
Tjoho!
Då är det Kraftdagar för oss som är med i hennes Hästskola.
Jag har dessutom bokat in 2 lektioner, en varje dag på hennes hästar. Fatta vad spännande!
Tror vi kommer komma hem därifrån med en massa ny kunskap.
Till sommaren hoppas jag kunna ta med en eller båda pojkarna dit upp.

Men först en lektion ikväll, lovar att berätta om den imorgon.

Inga kommentarer: