torsdag 10 mars 2016

Bästa kvällen på länge!

Torsdag morgon 06.20
Vilken underbar kväll det blev igår!
Jag och Nina red tillsammans, vilket typ var evigheter sedan.

Först red jag Prickig och Nina sin Ojiji.
Äntligen var det bra underlag och vi red på vår tillfälliga ridbana på sommarbetet.
Bra underlag betydde att Prickig äntligen kunde få trava på rejält.
Han struntade helt i skritten från början och bara travade och travade.
Jag fnissade som värsta lilla ungen uppe på hans rygg.
Så underbart!
Sedan när han började bli nöjd kunde vi träna lite skritt och korta steg, bästa gången någonsin faktiskt.

På slutet på passet bytte jag och Nina hästar.
Nina red Prickig och det gick super bra.
Prickig var lika snäll och glad som vanligt och Nina tyckte han kändes "lydig" och fin och small *fniss*
Och jag förstår verkligen vad hon menade med smal, för när jag satt upp på Ojiji så var det som att sitta upp på en jätte Cappe.
Det kändes som om mina fötter var mitt på hans mage *fniss*
Men OJ så FIN han var att rida.
Som en dröm! Vilken häst! Vilken hållning!
Nina kan känna sig otroligt stolt för O är helt fantastisk!

Efter Prickig red jag Cappe på samma ställe.
Ganska kravlöst, vi tog några uppgångar till tramp annars travade vi mest runt och busade.
Jätte mysigt!

Fick så mycket energi av mina fina pojkar och av sällskapet från Nina.
Kunde inte ha blivit en bättre kväll!
Sedan gick jag in och halvsov lite i soffan för att vakna lagom till 22.30 och knata ut och ta in djuren, ge dem nattpussar och sedan själv krypa ner i sängen.

Inga kommentarer: