torsdag 17 mars 2016

Utan mina pojkar hur skulle jag då kunna landa?


En hektisk helg har fortsatt med en hektisk vecka så här långt.
Lite tid till det egna men ikväll kommer min Em och jag håller på att längta ihjäl mig!
På lördag åker vi upp till Ewa och dit längtar jag minst lika mycket.
En roadtrip bara jag och Em mot hästar, djupa samtal och fina människor.
Kan det bli bättre!?

Igår hade jag en riktigt stressig dag på jobbet.
Det är då man uppskattar sin fina livskamrat extra mycket.
När vi kom hem skippade Tomas sin inplanerade löprunda och vi tog en promenad med pojkarna i solen istället.
Som balsam för själen och all stress rann av mig.
Både Cappe och Prickig var jätte pigga och blev så himla glada av promenaden.
Vägen är nu mer barmark än snö och det är helt underbart.
Finns det något bättre än att få rida på vårens första mjuka vägar!?

Cappe var jätte pigg men nu kan han vara det och samtidigt var lugn i huvudet.
All energi är endast positiv och det är så roligt att få se hur harmonisk han blivit.

På vägen hem blev vi omkörda av en travponny.
Både Cappe och Prickig var så himla söta, både försökte ta rygg på ponnyn och springa efter.
Haha, älskar deras positiv energi och livsglädje. 

När vi kom hem igen mockade jag och Tomas en stor del av vinterhagen, ytterligare en sten med stress som släppte.
Det tinar fort nu och jag vill hinna få bort allt bajs innan hagen blir lera.
Har i och för sig mockat nästan varje helg hela vintern, så det är rätt lätt jobbat i hagen nu. 

Efter det gick vi trötta och glada in i vårt älskade hus och kokade kantarellsoppa och kröp upp i soffan.
Tittade på lite tv och somnade.

Trött Prick 06.00 imorse.
Ikväll får nog pojkarna vila och bara mot ta massa pussar av Em.
Inget det har något emot gissar jag.

Kameran följer med upp till Ewa och om vi får för henne kommer det komma en massa bilder här på bloggen sedan.
Någon ni inte får missa!


Inga kommentarer: