torsdag 3 mars 2016

Köttbulle!? Åh JA!

Inga kommentarer *fniss*
Vilken underbar dag, vad smidigt allt kan gå.
Idag var vi med Cappe på återbesök till kliniken i Bergsåker.


Cappe var så lugn och harmonisk, ett bra kvitto på den tid jag och Rosa lade ned på förra resan.
Vi lastade, åkte dit, 10min undersökning, vägning, lastade, betalade, åkte hem.
Total tid på kliniken (inkl av- och pålastning) 40min och jag ytterligare 1000kr fattigare.


Veterinären tyckte ögat såg mycket bättre ut!
Kärlinväxten var på väg att dra sig tillbaka, ögat var mindre grumligt och hornhinnan inte lika knölig.
Veterinären kunde även se in i djupet på ögat nu och det såg fint ut.
Han trodde att det skulle gå tillbaka till så som det var innan (alltså med det lilla ärret kvar) men att det inte borde orsaka några problem.
Skönt!

Medicin 6 dagar till och sedan ska jag ringa in och berätta status och då ska vi bestämma om vi behövde något fler återbesök.

Cappe var en stjärna under hela dagen!
Min fina ponny!


Vi till och med vägde honom på kliniken.
Vågen var lite läskig först med det tog inte lång tid innan han tordes stå på den.
Och jag säger bara OJ!

Han är en rejäl bit min "lilla" vita.
490kg!
Och då är han bara 145cm, men veterinären tyckte inte han behövde gå ner mer än 30kg.
Så ja, han är otroligt välmusklad och har bara lite extra vikt.

Om Cappe väger 490kg under vad Bandit väger in på då!?  

Glad Cappe som får åka hem!