torsdag 19 juni 2014

Vad händer om man lär en ko hoppa!?


Som rubriken lyder, vad händer om man lär en ko hoppa!?
Jo man får ett samtal från grannen "Din stut har hoppat in till mina kor..."
Oooooops!

Under samtalet "Nu hoppade han ut igen" och "Nu har han hoppat tillbaka in i din hage" och "Nu hoppade han ut igen".
Haha, tur man har en snäll och ko-van granne (han har 250 egna djur) så de fångade honom snabbt och fick tillbaka honom i hagen och där höll han sig kvar som tur var!

Tråden var helt oskadad så den lilla busen har hoppat 80cm utan problem.
Min ridlärare som jag hade på Kungsnäs sa alltid när det gick dåligt för oss på hopplektionerna "En ko kan hoppa 80cm stillstående!" och ja nu är det bevisat.

Så igår kväll drog jag en ny tråd i hagen, denna på 110cm höjd.
Hoppar han detta också så ska vi fasen börja hopptävla!

Sedan blev det lite tömkörning av busen på kvällen.
Att styra och stanna funkar utmärkt, lite sämre är det med gasen. Vi har inte riktigt hittat den än, men det går framåt i alla fall. Måste skaffa en gjord bara, de jag har är för stora.
Lill-Jänta ville ju också givetvis vara med så hon gick som värsta parhästen bredvid Bandit hela passet. Så söta!

Det blev även ett ridpass på finaste Cappe på kvällen.
Han gör nu skolhalt på lång tygel endast av att jag flyttar tyngden bakåt, dutti ponny!
Igår kväll red jag och Katarina upp på berget, längre än vi varit tidigare.
Hittade en härlig sandbacka att galoppera i och en jätte mysig skogsstig/skoterled genom skogen.

Imorgon är det midsommar.
Känner på mig att detta kommer bli en toppensommar!


1 kommentar:

Lilla k sa...

Hihi vilken busig Bandit vi har! Fasligt kul det är med kor alltså :-)
Nu blir det en toppensommar när treenigheten är återsamlad ;-)