måndag 30 juni 2014

Mycket som händer nu!

Världens sötaset Lill-Jänta! <3

Nu är det full fart hos Stall Nordansjö på alla sätt och vis.
Jag och Tomas betar av en efter en sak på vår Att-göra-lista.
Så himla skönt!
Vissa saker är sådant man kan se, andra saker är sådant som bara jag och Tomas vet är gjort.
Måste säga att de där sakerna man ser är de roligaste att göra *blink*


I helgen har vi jobbat en hel massa och bl.a. grävt ner strömmen till sommarbetet, kan tyckas som ett litet projekt med det tog nog minst 4h allt som allt. Blev jätte bra och nu är en sak till avprickad på vår lista.



Även duschsplitan har fått sig ett lyft. Lite hängare och en korg har kommit upp på väggen.
Har givetvis fyllt den med rosa saker, nu saknas bara en rosa vattenslang!

Sedan kom även fler sadelhängare och tränshängare upp på väggen.
Åh vad jag längtar efter att bygga en riktig sadelkammare nu! Med en rosa fondtapet i *smila*
Men först måste innertaket bli klart och få upp nya fönster, så jag får väl snällt vänta lite till.

Glada ridskolehästar!
 Alla hästar njuter av bete nu.
Ridskolehästarna tror de kommit till himmelen. Funkar jätte bra i hagarna och alla hästar kommer överens.
Våra 3 "sommarbarn" går i en hage och Cappe & Maxine har äntligen fått sällskap i sin i form av självaste Ojiji!
Ihopsläppet gick så himla bra och nu är det helt lugnt i hagen. Imorse låg båda pojkarna ned och sov och O får gå bredvid Cappe och Maxine och beta.

Vackra Lady!
Cappe har varit lite oren i vä. fram under några dagar, den lilla busen har väl hoppat runt i hagen. Inte halt, men lite ojämn och stel. Men nu verkar det vara helt bra.
Red ut med Sara och Annette igår, tog lite trav och han kändes som vanligt.
Sedan coachade jag tjejerna lite när de red dressyr.
Så himla fina hästarna blev! Jätte kul!

Gänget!
På lördag åker jag och Tomas till Ånge där jag ska hålla en 2-dagars kurs.
Åh vad skoj! Även Cappe får följa med. Sedan börjar vår semester. Längtar efter den nu så jag tror jag håller på att spricka. Hoppas på lite värme och sol bara.

Vi har väl inga egentliga planer inför semestern, blir nog mest jobb hemma.
Men någon lite roadtripp borde vi hinna med, en massa bad, hästar, mys och sedan har ju jag även min årliga loppisresa med bloggvännerna.

Ikväll fortsätter vi på vår Att-göra-lista med att ställa klart i ladan inför att höskörden kommer.

Inga kommentarer: