onsdag 25 juni 2014

Snart semester


Nu är det endast 1h arbete kvar sedan är alla hagar klara!
Kan knappt fatta det, vad ska jag gör nu liksom *blink*
Skämt o sido, finns hur mycket som helst att göra så det behöver jag nog inte bekymra mig om.

Igår skruvade vi isolatorer och drog elband på den sista och största av sommarbeteshagarna, vilket jobb vi gjorde. Det är inte så jobbigt men tar en massa tid när hagen är så STOR.
Som tur var var alla med och hjälpte till så det gick riktigt fort.
Tusen tack till alla mina stalltjejer!
Ni är BÄST!!!

Cappe är lite oren just nu, tror han vrickat sig i hagen.
Lite svullen i senorna vä. fram och lite ojämn i traven.
Men bara på ett par dagar så har det blivit mycket bättre. Hoppas det går över snart.
Ikväll ska vi ta en promenad så han får röra lite på sig.

Nästa helg bär det av till Ånge. Jag skall hålla en 2-dagaras kurs där och Tomas och Cappe följer med! Ska bli så himla skoj! Underbara hästar och tjejer, kan inte bli bättre!
Så jag får verkligen hoppas att Cappe är bra tills dess.


2 kommentarer:

lilla k sa...

Helt fantastiskt att hagarna snart är klara! Lite besviken att vi inte kunnat byggt i bikini än ;-) Blir spännande att se vad det blir för nya projekt :-) Ikväll vill jag ha sol till vår promenad!!

Farbror C sa...

Men varför fick inte morotspojken ett tack då???????