fredag 13 juni 2014

Sommarnatt



Okej nu är det verkligen sommar på riktigt!
Jag och Katarina tog en härligt ridtur upp på berget igår kväll, klockan var 23 när vi var tillbaka till stallet.
En jätte härlig ridtur med ljumma vindar.

På vägen hem fick vi först en träff med grannens kor som kom galopperandes, Maxine tyckte det var lite spännande men Cappe är så sjukt cool. Ingen ko-skräck där inte. Så Maxine fick gömma sig bredvid Cappe och då gick det bra.
Sedan slöt våra egna små kossor upp på andra sidan vägen och sprang med oss hela vägen till stallet.
Så söta! Fick sista biten på film, är lite roligt att ha kvar.


Hästarna är så mysiga nu, man kan gossa med dem i timmar.
Det är väl extra skönt när det kliar lite överallt också av alla mygg och knott.
Ändå måste jag säga att vi har väldigt lite flygfän, fattar inte...
Men, men de kommer väl...

Kli-kram!
Idag är det Willes skolavslutning, så nu börjar sommarlovet.
Blir lite avis, jag vill också ha långt sommarlov!

Men jag njuter på kvällarna hemma och pillar på på gården.
Tomas har nu efter x antal timmar fått bukt med vår gräsmatta, diken och vägkanter, så nu ser det så himla fint ut på vår gård!

För några kvällar sedan hade det gått förbi en av grannarna och sagt "Vad fint ni gör, varje gång man går förbi har ni gjort något nytt!"
Det är sådant man verkligen blir glad av att få höra! Annars har alla en tendens att tala om för oss vad mycket jobb vi har.
"Oj oj, vad jobb ni har tagit på er" "Ni har SÅ mycket att göra" "Ja nu har ni jobb livet ut" osv.
Öhhhhhhh, JA VI VET!
Vi behöver inte att folk talar om det för oss hela tiden.

Tänk er själva, ni lägger ned flera timmar varje dag, ni har en plan vart ni vill komma och ni ser hur ni sakta men säkert tar er mot målet, varje dag blir något nytt klart. Ni är lite trötta men det är rätt roligt att få jobba med sin egen gård och hus. Ni känner er stolta.

Sedan varje gång någon kommer hem till er så säger de "oj vad mycket jobb ni har".
Snacka om att döda vår glädje, ska det vara så svårt att sätta sig in i någon annans situation. Och vem säger att det är mycket jobb? Vi kanske är nöjda. Att vi har mycket att göra är ju en definition ur deras egna värderingar och vad de anser bör göras.

Nä, kan inte fler vara som vår underbara granne. Som med en mening gjorde både mig och Tomas så otroligt glada! Det var en vecka sedan men vi pratar fortfarande om det! Snacka om att hon gav oss en massa positiv energi!
Vi vet att vi har mycket att göra, men finns det någon som känner oss som tvivlar på att vi inte kommer göra det? Precis!

Nä nu ska jag strunta i vad alla säger och leva i mitt paradis med min fina Tomas och våra fantastiska djur! Vi är så lyckliga!!!


2 kommentarer:

lillsissan sa...

Åh så underbart mysigt! !
Nu längtar jag ännu mer efter min underbara kallblodsprinsessa!
Längtar tills jag får se allt ni hunnit göra på gården. Kramar

Unknown sa...

Det är ju kul att ha något att göra och det är ännu bättre när folk ser resultatet för ibland blir man ju hemmablind.
kram och lycka till