lördag 7 juni 2014

Kosläpp

Det har varit kosläpp på Stall Nordansjö.
Kanske inte så mycket till kosläpp egentligen... De åt sig ut i genom öppningen till den stora hagen och det slutade med att matte fick springa runt som en tok för att få någon fart på de små liven.
Dock var det bara ett av liven som sprang, den andra ÅT! Haha!

Nu är det däremot mer fart på dem, nu när hagen inte är lika läskig längre och de fattat att gräset finns kvar, så då kan båda springa.
Idag sprang jag med dem flera varv i hagen, när jag springer så springer de glatt efter. Så himla mysiga. Igår kväll när jag var ut och sa god natt till dem var de längst bort i hagen, när jag ropade så kom de galopperande!
De är ju så goa att det finns inte!
Att skaffa kor är det bästa jag gjort!



1 kommentar:

Unknown sa...

hahaha riktigt söta, det finns inget bättre än att se de små liven leka och busa som vilket djur som helst :-)