måndag 1 mars 2021

En doft av vår

 

Vädret luras och väcker hopp om tider som det ännu inte är dags för.
Vi har haft strålande sol, +7 grader och det har verkligen känts som vår.
Snön har krympt undan, all snö har rasat från taken och det droppar och rinner vatten överallt.
Gräset har tinat fram längs husväggarna och hästarna fäller massor av päls.
Jag har ridit och ridit och ridit, så mycket det bara gått för jag inser att detta väder med största sannolikhet kommer leda till is.
Min ridbana klarade sig jätte bra väldigt länge men nu börjar isen smyga sig på. Så länge det är varmt är isen mjuk och porös men nu ser det ut att bli kallare och då kommer det frysa på och bli hårt.


Alla hästar är väldigt fina och det är så himla roligt att träna med dem.
Jag har longerat Pilgrim några dagar och hjälp vilken utveckling som skett i hans kropp!
Jag stod som förstummad och bara stirrade på honom, som han rörde sig!
Han höll ihop sig, arbetade genom kroppen, inte i ett steg i traven kom bakhovarna längre bak än till bärknölen. Helt otroligt att se hur han vinklade sitt bäcken och verkligen bar sig. Han höll ihop sina bakknän och han dansade fram så jag blev helt tagen. Han har hittat det!!!!
Tänk att denna otroliga häst finns i just mitt liv och tänk att den träning vi gjort tillsammans har hjälpt honom med hans överrörlighet och den skevhet han haft. Att han när han rör sig själv kan hålla ihop sig och veta vad som är bäst för hans kropp. Vilken gåva.

Nu är det en ny vecka och vi får se hur mycket vi kommer kunna göra i träningsväg med tanke på is-status. Men jag hoppas att vädret är på vår sida.
Hur ser det ut hemma hos dig?
Snö? Is? Vår och barmark?
Jag är i alla fall väldigt lycklig att hela vintern än så länge har varit perfekt gällande underlag.

Inga kommentarer: