onsdag 24 mars 2021

Vårvinter!


Åh vad jag älskar denna tid på året,Sveriges femte årstid, vårvinter.
Visst blir jag lite avundsjuk när mina vänner i södra Sverige lägger ut bilder på snödroppar, blåsippor, krokusar och bara gräsmattor, men när solen skiner och det är +13 grader på dagen och -5 grader på natten då är det helt enkelt ljuvligt.
Jag älskar verkligen vårvintern!

Mina hästar blir rejält svettiga varje dag jag rider och vi laddar med extra elektrolyter efter ridpassen.
De fäller päls i mängder och det är så härligt att se pälsen bli slätare och slätare för varje dag.
De är alla i toppform och det är så himla härligt att se, jag njuter under dagarna då jag ser dem i hagen genom fönstret och de förgyller mina arbetsdagar.

Lilja är vackrare än någonsin.
Hon är smal, välmusklad och ser riktigt sportig ut.
Vi har i ridningen hittat ett jätte trevligt läge som ur vilket jag nu försöker öka graden av samling.
För Lilja är inte samling och ökad belastning något problem kroppsligt, det vi arbetar på är vägen in och ur samlingen. Den där vågrörelsen att steg för steg kunna gå in och lika så steg för steg gå ur.
Det är klurigt, kräver otroligt mycket av mig så, egentligen är det mig vi tränar Lilja och jag *ler*
Och hon är den bästa läraren man kan ha.

Snart är det dags för kurs för Birgitta Järnåker, längtar massor.
Även jag och Ewa Schaeder håller på att planera en kurs här i sommar, samt att jag tänkt ha ridläger här hemma. Tror detta kommer bli en kanonsommar! 




Inga kommentarer: