tisdag 16 mars 2021

Strålande sol

 


Men hallå!? Vilket väder!!!
Solen gassar, det är varmt, fåglarna sjunger och nu är det verkligen vår i luften på riktigt.
Okej, det kommer nog komma snö i april men just nu är det ljuvligt ute och det spirar en lycka i mig.
Allt blir så otroligt enkelt när ljuset kommer tillbaka och att det går att gå ut utan att ha tretusen lager kläder på sig.
Igår när jag höll lektioner på kvällen kunde jag göra det utan att ha vantar på mig, det är stort *ler* 

Det har även kommit några centimeter blötsnö och lagt sig på isen så nu går det äntligen att rida igen och det tinar av bara tusan ute.
Tänk, 10 dagar utan att rida och jag fullkomligen kröp på väggarna av abstinens.
Förstår inte hur jag klarade förra vinterns nästan 3 månader utan ridning.
Men vädret är inget vi kan påverka så jag är himla glad att det bara blev 10 dagars uppehåll. 

Nu är det fullfart mot våren, i fokus ligger den musikritt vi ska ha i Ewas Hästskola den 18: e april och sedan kursen här hemma för Birgitta Järnåker den 1-2 maj!
Längtar så jag nästan spricker. 



Inga kommentarer: