tisdag 2 mars 2021

Det är ljust!!!

 


Att hinna rida efter jobbet i dagsljus det är helt underbart!
Det går verkligen att se hur det blir ljusare och ljusare varje dag.
Min ridbana ser ut som en isgata men om jag rider på lunchen eller direkt efter jobbet när det fortfarande är plusgrader så är isen mjuk och porös och underlaget är perfekt.
Dock är det inte lika bra på kvällen då det blivit kallare ute igen, så jag får helt enkelt försöka hinna rida så tidigt som möjligt. De dagar det går att rida på lunchen är riktig lyx!

Det känns att det är vår i luften.
Mitt huvud är fullt med alla idéer jag vill göra på gården och i huset i år.
Som vanligt är listan jätte lång och det finns inte en chans att hinna göra allt men det är så himla roligt att skriva listor och planera och drömma.
Men prio ett är nog att fixa och måla grunden på huset så det blir klart.
Sedan ska vi bygga om bron lite och om vi hinner sätta nya räcken.
Finns även planer på att gräva vatten till vinterhagarna och efter det kan jag fixa rabatterna vid bron.

Just nu som ni vet målar jag brädorna till stalltaket, det tar ju sitt lilla tag då varje varv ska torka och jag får upp ca 16 plankor i garaget åt gången och det tar 3 dagar att få dem klar. Sedan kan jag måla 16 till och det är totalt 100 plank som ska målas *skrattar* Men det går långsamt framåt.
Och på måndag kommer "min" målare och tapetserar toaletten! Tjoho!
Tror det kommer bli väldigt fint.    


Inga kommentarer: