torsdag 5 december 2019

Svettigt värre

Svettig blomma
Sjukstugan fortsätter men det är så mycket bättre.
I måndags var jag till läkaren, eftersom de efter samtal var oroliga att jag hade lunginflammation.
Men efter ett otroligt trevlig bemötande av både sjuksyster och läkare och 2h utredning och provtagningar så blev diagnosen bronkit pga virus.
Så himla skönt, något som kommer läka helt själv men det kommer ta tid.
Har hostat i lite mer än fyra veckor och kommer nog hosta lika länge till. 

Fick lite mediciner utskrivna och att få en medicin som löser det slem jag har i mina nedre luftvägar det har typ gett mig ett nytt liv.
Det märks hur lite luft jag fått i mig när det helt plötsligt går att andas igen.
Problemet med det är dock att jag känner mig jätte pigg och gör lite mer än jag borde och det får jag sota för efteråt på kvällarna då jag är helt slutkörd.

Blodprov
Som igår, jag och Annette red ut på kvällen efter att hovslagaren varit i stallet och fixat pedikyren på mina hästar. Jag hann även mocka, bära vatten och packa alla höpåsar innan vi red.
Sedan tog vi en helt fantastisk lång uteritt ända bort till galoppbacken och dundrade upp för den som två lycklig små ponnytjejer.
Jag red Lilja och på vägen hem sa jag till Annette "Jag älskar verkligen denna tjej, hon är nog den bästa och tryggaste häst man kan önska sig".
Hon är full av energi och att galoppera på henne ger ett leende som går hela vägen runt huvudet, precis samma känsla som när man gasar på lite i en bil med V8. 
Och som vi galopperade, det är som att tanka lycka rakt ned i själen.

När vi kom tillbaka till stallet var Lilja jätte glad, trött, nöjd och super svettig.
Som jag sagt tidigare, hon älskar verkligen att få anstränga sig rejält.
Även jag kände av den långa turen och allt stallarbete sedan på kvällen när jag kom in.
Jag är ju trotts allt sjuk och jag fullkomligen dog i soffan, men det var så mysigt.
Trött, nöjd, lycklig och med god mat i magen kröp jag upp och tittade lite på tv innan läggdags.

Tänk vilken höjdarkväll, längtar redan till nästa gång vi tar samma tur igen.



Inga kommentarer: