onsdag 11 december 2019

Kallt och varmt


Igår red jag lektion för Ewa, min bästa dag på hela veckan.
Men det var ganska tungt innan. Jag är fortfarande sjuk och jag var så trött igår när jag kom hem från jobbet. La mig och sov 40min och efter det hade jag världens huvudvärk och ont i magen.
Men lyckades få i mig lite mat och varma kläder, en Ipren och tog mig ut till stallet.
Och som alltid, när jag väl var i stallet försvann allt dåligt mående och jag mockade och hämtade in Lilja.

Lilja var på sitt ljuvaste humör och så himla mysig och glad.
Vi red en övning med omformningar på lite olika sätt och lite öppnor. Gick super bra och Lilja var riktigt fin.
På slutet red vi lite samling i trav och vi fick till nått steg åt passagehållet och några steg tramp.
Hon är så otroligt häftig den hästen!

Sedan gjorde jag klart stallet och kröp upp i soffan inne medan jag och Ewa fortsatte att prata om livet.
Det var så himla mysigt och avslappnande, jag märker verkligen hur mycket jag saknat att prata med Ewa på slutet när jag varit sjuk och trött. Men igår fick jag fylla på med massa Ewaenergi igen och det kändes så bra.
I jul ska jag åka upp en dag, längtar! 

Ikväll ska jag ha lektion med Steffi och Stjärna om vädret vill vara på vår sida vill säga.
Igår var det nämligen -12 grader och imorse +2 och regn....
Jäkla vinter.
Efter lektionen ska jag och Annette rida ut en sväng, ska bli så himla mysigt.
Är så glad att jag orkar rida igen, jag mår inte bra om jag inte får rida varje dag.

Inga kommentarer: