måndag 27 mars 2017

Helg, sol och energi


Vilken helg!
Våren kom verkligen på riktigt tillsammans med att vi vred fram klockan.
Det har varit 11 grader varmt och till och med runt 4 grader på natten.
Det betyder att det tinat rejält i hagen, så i söndags mockade vi bort typ 18 skottkärror bajs.
Jag och Katarina skottade och killarna körde kärrorna till kasa. 
Så underbart att få det gjort.

Eftersom det blåste typ storm så fick hästarna mat i hönät hela dagen.
Prickig visade upp sin ät-teknik och nu fattar jag hur han kan tömma ett hönät så fort som han göra.
Han liksom klämmer fast nätet mellan trädet och sitt framben.
Han är rätt smart den ponnin.


Efter jobbet på fredagen tog jag och Tomas en liten snabb sväng till Birsta.
Nu när det börjar bli vår blir man så himla sugen på att renovera och handla byggrejer och blommor *fniss*
Vi hittade faktiskt äntligen stolar till grillplatsen.
Egentligen vill jag ha däckstolar i trä men de kostar typ 1500kr/st och så rika är vi inte riktigt...
Men nu hittade vi jätte fina stolar på rea på K-ruta för 199kr/st, de hade 7st så vi köpte allihopa.
Vilket fynd!

Så nu vill jag att grillplatsen tinar fram så vi kan göra klart den och invigningsgrilla. 

Annars är det full fart i inre hallen och igår spacklade vi lite till och fogade en massa.
Lite slipning och ett lager spackel till så kan vi börja måla sedan!!!


Annars har helgen varit lugn.
40 års kalas, middag med vänner hemma på lördagen, mockning av hagen, renovering inne och lite plantering av krukväxter.
Kimbra har också tagit det lugnt i helgen, hon brukar vara duktig att följa vår sinnesstämning så vi har myst massor.

Ja just ja, Tomas red i lördags.
Men jag glömde fota.
Först red jag Prickig 30min och sedan red Tomas 30min och de var så duktiga.
Kändes skönt också att Prickig fick ett längre pass men utan krav. Det är bra för honom för då hinner han bli nöjd både i kropp och knopp.
Efteråt stod han och gäspade och var så nöjd.
Vi skulle rida på söndagen också men eftersom det blåste storm så kändes det som en mindre bra idé.

I veckan blir det dock en massa ridning, nu är det ju dessutom ljust på kvällarna.
Och så ska vi försöka få klart inre hallen.
Kommer bli en toppen vecka det här!

Trevlig måndag på er!



Inga kommentarer: