måndag 20 mars 2017

Förvuxen ponny?


I söndags blev det bevisat, Prickig är en förvuxen B-ponny!
Funderar på om Emma kanske gett honom tillväxthormoner som liten...
För nu kom det slutgiltiga beviset som bekräftade alla mina misstankar.

Jag och Katarina skulle rida i det fantastiska vårvädret.
När man har en gullig ponny i sjukhage får man hålla sig i närheten och vad passar då bättre än att rida hagen tyckte vi.
Vi red upp till det lite mer platta partiet och tänkt trampa upp ett stort voltspår där.
Hinner halvvägs och plötsligt har Prickig snö till bringan.
Hinner först tänka "inte kan det vara så djup här" innan verkligheten slå in, den lilla räkan tänker rulla.
Hoppar snabbt av och ser till att få Prickig på fötter igen innan han hinner rullar sig med sadel och allt.

Haha, vilken knas!
Det där är ju sådant som bara små ponnyer hittar på, alltså måste Prickig vara en ponny!
Han är så himla full i sjutton den här hästen.
Han har verkligen humor.
Resten av ridpasset var han jätte fin och lyhörd.

Imorgon ska jag försöka sammanfatta förra veckan och allt spännande som hände då.
Ha en bra måndag så länge, själv ska jag pussa på min två ponnysar!

Inga kommentarer: