onsdag 17 augusti 2016

Underbara tisdag


Haha, det börjar bli lyx nu mera att ha en kväll hemma efter jobbet utan att ha något uppbokat. 
Har försökt bli bättre på att ha några sådana kvällar i veckan, om inteminst nu när vi även ska renovera och gipsa vardagsrummet innan målaren kommer.
Så igår fick äntligen mina pojkar en massa egen tid med sin matte.
Massa mys, pyssel, motion och hovvård. 

När jag var i Ånge i söndags fick jag låna hem ett nytt stångbett av Margita som de haft på sitt russ.
Det är jätte svårt att hitta stänger i storlek 10.5 (som Cappe har) så möjligheterna till att prova olika är begränsade.
Men nu hade hon en handgjord Alta Escuela från spanska Lopez som hon inte längre behövde och jag fick med den hem på prov.
Red med den igår och jäklar vad fin han kändes!
Nu fick jag verkligen känslan av att vibrationen i kedjan gick hela vägen till bakknäna och "slöt" dem.
Så fantastiskt.
Märkte jätte stor skillnad på kedjetrycket med denna stång och hur lätt det var att släppa det helt.
Fick även riktigt fint påskjut efter samlingarna. 

Provade alla möjliga tygeltag (även sådana jag inte brukar göra) för att se Cappes ev. reaktioner.
Allt för att få en uppfattning om vad han tyckte om bettet.
Och allt kändes bra, så tyst och avslappnad i munnen.
Kanske detta kommer bli en till pusselbit till att omprogrammera hans cellminnen.
Så vi hade ett riktigt fint ridpass igår.
Hoppas vi kan filma lite nu när Emma kommer hit imorgon.
Det är dags att göra den där filmen till Ewa. 

Cappe i sin nya grimma
Prickig i sin nya grimma
De sista dagarna på semestern då jag och Tomas shoppade loss fick pojkarna nya grimmor.
Hööks har fått in grimmor med Mulle på.
Alltså Mulle är ju bara bäst och har man egna Mulle-hästar så bara måste de ju ha sådana grimmor. 
Hjälp så söta de blev.
Prickig är så himla snygg i grönt och cappe måste ha rosa oavsett vad han tycker om det *fniss*


Även Prickig fick motion igår.
Han har ju varit sväld i senan  vänster bak men det är mycket bättre nu.
Fortfarande en del svullen direkt i fästet under hasen men han är inge halt.
Så vi tog en långpromenad tillsammans och kläckte några Pokémon ägg *fniss*
Alltså jag är helt såld på Pokémon Go, vilket roligt spel.
Springa runt och fånga små söta djur samtidigt som man får promenera, något som jag verkligen älskar att göra.
Så igår fick Prickig också vara med och spela men han var mer intresserad av andra saker *fniss*


Avslutar med en bild på den vackra och nästan 1,5m höga Kråkvicker som växer efter vägen ner till betet.
Blir lika lycklig varje dag jag går förbi den.
Som en vägg har den klättrat upp och snart helt döljt det döda trädet som välte i stormen i höstas förra året.
Ska sätta mig någon kväll under den i kvällssolen och bara vara i nuet med naturen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Tack för en fin blogg =). Tänkte tipsa om att leta i islandshästvärlden om du behöver en stång på 10,5. Vanlig storlek hos oss. Finns tex. många olika på Agersta ridshop.