tisdag 23 augusti 2016

Magiska kvällar


Hösten är på väg även om jag försöker förneka det.
Löven börjar skifta lite i gult och luften är svalare och kvällarna, kvällarna är så magiska.

Världen är en otroligt vacker plats och vi har fått äran att bo i ett väldigt vackert hörn av den.
Man kan inte annat än att bli lycklig när man ser vyer som den ovan.

Prickig är mycket bättre och igår kväll fick de gå ner på betet.
Vilken lycka.
Trots att de bara gått i den lilla hagen i 2 dagar så var de redan mer än nöjda.
Det får mig att tänka på alla stackars hästar som går i pytte små hagar dag ut och dag in, kanske bara ett par timmar om dagen.
Absolut kan det finnas omständigheter som gör att det kan vara lämpligt och jag dömer ingen.
Men hästar är gjorda för rörelser, de behöver social kontakt, det är viktigt att ta i beaktande.
Att begränsa hästen från ett så naturligt leverne som möjligt tycker jag känns fel. 
Samtidigt som man måste se till individen och anpassa efter just dennes behov.
Att anpassa efter människans behov, det däremot tycker jag är jätte fel.

Jag är därför så otroligt lycklig över den gård vi köpt.
Den har inga begränsningar, jag kommer kunna göra allt jag vill på denna gård.
Man måste bara ge sig själv tid, tid att inse att man aldrig hinner göra allt man vill på en och samma gång.
Det får ta den tid det tar, vi har gjort massor och jag känner mig mer än nöjd.
Men än har vi mycket kvar, fast det är bara roligt.

Just nu drömmer jag om ett ridhus.
En dröm jag alltid haft.
Det är väl egentligen det ända som saknas på vår gård, t.ex. en maskinhall som man skulle kunna bygga om.
Men nu har jag börjat titta på tälthallar och helt plötsligt känns det riktigt nåbart.
Så hoppas att det inom en tioårsperiod står ett ridhus på vår gård. 
Visst vore det fantastiskt!

Inga kommentarer: