onsdag 22 april 2015

Ett ord kan betyda så mycket!



Igår kom värmen!
Herregud vi hade 18 grader varmt när jag kom hem från jobbet, vilken lycka!

Jag och K fixade snabbt stallet och sedan blev det hästmys hela eftermiddagen.
Och vilken eftermiddag det blev!
Först borstade vi hästarna i nästan en timma, de stod helt stilla, blundade och njöt.
Sedan red vi lite på vägen med fokus på skolor och samlad trav.

Värmen hade gjort att det kläckts typ 1000 mygg och alla satt på hästarna.
Så efter ridningen blev det till att spraya in dem med myggspray. 
Cappe brydde sig inte det minsta när jag sprayade honom, så duktig.
Kunde till och med gnossa på i huvudet med svampen full med medel, något han inte gillade förra sommaren.

Men dagens höjdpunkt var ändå de två gnäggar jag fick.
Den första när vi kom till hagen för att borsta och rida, de hade då nyligen ätit upp höet så det var inte ett "jag vill ha mat" gnägg.
Nummer två kom efter att vi ridit klart.
Vi släppte tillbaka hästarna i hagen och gick upp till stallet för att hämta myggspray och vatten.
Vi var kanske borta i 2min.
När vi kom tillbaka stod hästarna uppe i skogen.
Jag ropade på Cappe, han svarade med världens gnägg och kom sedan i full galopp!
Åh vilken lycka!
Kan han vara tydligare med att han vill vara med mig!?


I förrgår hade jag och Cappe också en härlig eftermiddag.
Då fick han leka gräsklippare på gräsmattan medans jag borstade honom innan ridturen.
Försökte sedan övertala husse om att allt det vita på gräsmattan faktiskt var snö, tror dock inte han köpte det.
Däremot är jag glad att han ännu inte märkt alla små märken av ponnyhovar som uppkom *visslar* *fniss* Undra vad jag ska skylla dem på *ler*

Inga kommentarer: