måndag 20 april 2015

Blåsigt värre


Så har ännu en helg blåst förbi.
Lördagen spenderades hos mamma och pappa där karlarna bytte fönster i deras kök och jag och mamma åkte på tippen med en massa sopor från vår gård och var en sväng på loppis.
Tänk så skönt det är att få slänga en massa skräp.
Sedan blev det god middag och mys.

När vi kom hem vid 19-tiden var det fortfarande ljust och härligt ute så jag och Tomas lagade hål i uppfarten på gården och sedan gick vi igenom vinterhagarna.
Vi behövde byta några stolpar, slå fast alla stolpar som skjutit upp, spänna elbanden och flytta på ett träd som rasat över staketet.

Sedan hann jag även med att mocka lite skit ur hagen.
Tänk vad mycket extra man hinner med när det är ljust så länge på kvällarna.
Tittade på SMHIs app imorse och idag ska solen gå ner kl. 20.30. Underbart!


Söndagen kom med ett fantastiskt väder om man bortser från blåsten.
Helt sjukt vad det blåste.
Jag var först till Timrå och höll lektion på förmiddagen och sedan stannade jag på Birsta på vägen hem och handlade.
Kunde knapp få upp bildörren pga att det blåste så mycket.

Tänkte rida när jag kom hem men övergav snabbt den idéen.
Istället fixade jag och K i stallet och W flög drake med en höpåse (IKEAkasse).

Det blåser inte lite om man kan flyga IKEAkasse... 


När stallet var klart gick jag in och chillade med Kimbra i soffan, var tvungen att passa på att vila innan kvällen då grannarna kom över på middag. Även Mia kom en sväng, hon hade åkt och köpt hamburgare på kiosken och på den tiden hade det vält träd kring hennes gård så hon kom inte hem.
Så då kom hon till oss istället, super mysigt tyckte jag!

Kvällen blev supertrevlig och grannarna var kvar till långt efter midnatt.
Detta var det officiella startskottet på årets sommar och jag hoppas att vi kommer ha många fler sådan här mysiga kvällar.

Ikväll blir det styrelsemöte i ARV, lite fix på gården och en ridtur, om jag inte är för trött efter för lite sömn i natt vill säga *fniss*

Inga kommentarer: