torsdag 18 december 2014

Häng på!

Så smart att bygga om en lada till ridhus, önskar jag hade en lada över...
I natt kom det lite snö, lycka!
Äntligen lite vitt ute. Välkomnar ljuset med glädje.
 
I helgen som var åkte jag till Hudiksvall och höll lektioner.
Ett nytt gäng människor och hästar, så himla roligt, inspirerande och givande.
Kände mig mer än välkommen och extra roligt att få introducera AR för några helt oinvigda.
 
Var verkligen jätte fina ekipage, blev kär i alla hästar.
Och jag längtar nu bara mer och mer efter att få ha en till häst själv.
Men måste vänta lite till, vi har så mycket att göra hemma och tiden skulle aldrig räcka till för 2 just nu...
 
Igår kom Cappes nya boots och brodd, så nu blir det rida av igen.
Han har fått vila nu i en vecka pga isen (förutom de gånger vi busat lite på husses gräsmatta).
Men nu finns det inga hinder längre. 
Hoppas kunna rida ut i helgen och få galoppera ordentligt!
 
Klart att världens snällaste mys-oxe har ett hjärta i pälsen!
Igår kväll när vi nattade djuren fick jag en känsla av att "nu är det dags".
Jag och Tomas stod och myste med korna och insåg att Bandit vuxit typ 20cm sedan i somras.

"Lyft upp mig" sa jag till Tomas och sedan hängde jag där över ryggen på honom.
Han brydde sig inte ens.
Har ju hoppat upp och ner bredvid honom, stått och lutat mig över honom från en pall men inte hängt helt och hållet tidigare.
Han är bara bäst!
Bara snön kommer nu och det inte är hårt och isigt längre så ska jag börja sitta på honom.
Har ju sagt hela tiden att han är för liten men nu är han ju jätte stor!
Undra när det hände *fniss*
Så nu måste jag börja fundera på vad jag ska sitta på, funderar på en sådan där padd man har under westensadlar, alternativt att han kanske kan har Cappes barbackapadd.
Vi får se vad det blir.

Nu i helgen blir det minijul med gudsonen, julmys hos Sara och Tomas, en lektion för en ny elev, klä julgranen, slå in julklappar och lägga lite extra tid på ko-träning.
Sedan börjar julledigheten, kommer vara ledig fram till den 12:e januari, underbart!



Inga kommentarer: