fredag 12 december 2014

Det blir inte alltid som man tänkt sig...

Vacker utsikt från fönstret i vardagsrummet
Ja det är inte alltid det blir som man tänkt sig.
Vila blev det i alla fall, hela helgen!
Tog mig inte ur sängen på 24h förutom alla 1000 vändor till toa.
Tur den är precis utanför sovrummet.

För jag fick nämligen magsjuka, så där lagomt härligt på fredag eftermiddag på väg hem från jobbet...
Sedan har jag varit helt däckad.
Tur jag har världens bästa sambo och stalltjejer som fixat ALLT medans jag låg utslagen och kved.

Naturen bjöd på så vackert väder med rimfrost och fullmåne.
Jag njöt genom fönstret.
Önskade att jag kunde vara ute i allt det vackra med min fina Cappe.

Nokkebilen extra vacker i sitt täcke av rimfrost!
Men det blev mest sängen och soffan.
Tur Kimbra är världens bästa sällskap.

Min lurviga, tussiga, lilla knaskatt
Men nu är jag frisk och pigg igen.
Igår fick Cappe sina fötter fixade av bästa Glenn!
Oj vad fina de börjar bli nu, bakhovarna ser ut som riktiga bakhovar!
Förut slet han dem så sjukt snett och konstigt och de hade en hemsk form, men nu är de perfekta.
Fick till och med beröm av Glenn för att jag hållit efter dem bra, så kände mig lite stolt.
Cappe har ju också ett helt annat rörelsemönster nu, så det är mycket som bidragit positivt till detta men vet att Glenn gjort ett mycket bra jobb och det känns så skönt! Han har verkligen öga för detaljer och känsla.

Dock är rötan fram riktigt tjurig.
Har kört äppelcidervinäger varje dag i ett år nu. Även kört en kur Pau D´Arco nu och brännässla.
Cappes mage är bättre än den någonsin varit, ögonvitorna är vita och han är så harmonisk.
Men strålrötan ger inte med sig.

Så nu blir det kolloidalt silver som en sista test.
Har inte riktigt velat testa detta då det inte känns riktigt bekvämt att hälla ut silverjoner i avloppet. Kanske man kan lämna in det på soptippen istället som miljöfarligt avfall? Måste undersöka det.

Funkar inte det heller blir det en mananalys.
Kanske borde gjort det först men tycker ändå att jag har rätt bra koll på vad jag ska prova.
Men nu börjar jag bli less på denna envisa röta.
Vet i alla fall att den inte beror på hagarna och det känns skönt.

I helgen ska jag till Hudiksvall och hålla lektioner hela dagen för ett nytt gäng.
Ska bli jätte roligt och spännande.
Alltid lika underbart att få träffa nya människor och framförallt alla fina hästar!

Hoppas även att det kommer lite snö, även om väderprognosen hela tiden ändras.

Trevlig helg!

Vår vackra gård i sken av fullmånen


Inga kommentarer: