fredag 22 januari 2021

Sådana otroliga mängder

Korna har nu snö till långt upp över magen

Så kom det ännu mer snö...
Helt otroligt hur mycket snö det kan komma.
Men idag är det plusgrader och lite lätt regn så snön sjunker ihop lite, rätt skönt faktiskt.
Har också precis fått ridbanan skottad! Lika stor lycka varje gång.
Tänk att jag bodde här i 3 år utan ridbana, hur klarade jag det!? *skrattar*
 
Skottad gång till hästhagen

Gårdagen spenderades till skottning.
Så otroligt mycket snö som skulle bort och idag är kroppen skönt mör.
Nu återstår det bara att skotta hemma hos föräldrarna, så det blir ett pass till ikväll hemma hos dem.
På söndag ska jag till mina elever i Ånge, längtar!
Alltid lika underbart att åka dit. En elev har köpt en ny (begagnad Amazonas) sadel och eftersom sadlar ligger mig så varmt om hjärtat så ska det bli extra roligt! Rätt sadel till rätt ekipage kan verkligen skapa underverk.

Snöboll

Nu hoppas jag att det inte kommer så mycket mer snö på ett tag och att det håller sig kallt.
Prognosen framåt ser bra ut så jag håller tummarna att den stämmer.

Annars här hemma håller jag på att renovera ett av våra badrum samt att vi håller på att sätta klart innertaket i stallet. Tomas och hans kompis M har jobbat flera kvällar och det blir så himla fint. Nu måste jag skynda mig att måla klart de sista plankorna. Sedan ska vi ta tag i sadelkammaren, den har väntat ett tag nu... *ler* 
Vore skönt att få det klart innan våren då det är massa saker ute vi behöver göra. Men så är livet med gård och det är helt underbart, vill inte ha det på något annat sätt!

Vad händer hemma hos dig?
Och har ni också fått massa mer snö?

Inga kommentarer: