måndag 25 januari 2021

När allt blir rätt

Åh vilken underbar dag det blev i Ånge igår!
Så fina ekipage och så fina pass det blev.
Många spännande saker och många nya insikter.
Så som känslan när hästen bjuder in till samarbete, när polletten faller ned var en piruettvändning verkligen är, hästar som vuxit på det mentala planet och det viktigast av allt: elever som känner saker, analyserar och vågar lita på sin egen känsla.
När jag bara kan instämma och bekräfta det som de redan känt.

Ett väldigt bra kvitto på att ett bra arbete utförts under ett arbetspass med hästen är hur den ställer upp sig när den är färdiga.
Och så många fina uppställda hästar jag fick se igår.
Syns så tydligt att det som gjorts gett dess kropp så otroligt mycket gott.
Tänker att detta slår så många behandlingar. Säger inte att hästar inte behöver behandlingar ibland precis som oss, men ett bra utfört arbete är det bästa vi kan ge deras kroppar.
Och det är så underbart att se detta efter ett ridpass.


 
Med från Ånge följde det även med en sadel som jag ska prova.
En Jean d'Arc med ultraflexbom, K2 S2 och från Amazonas. Sjukt snygg!
Red så klart i den direkt igår kväll och den kändes riktigt bra.
Men har lärt mig att aldrig lämna ett utlåtande efter ett ridpass, så tänker att jag minst ska rida den ett par gånger till och sedan ska jag berätta allt för er.

Just nu är underlaget på ridbanan helt perfekt och jag ser fram emot denna veckas alla ridpass.
Har ju dessutom en sadel som jag måste utforska ordentligt *ler*


Inga kommentarer: