torsdag 6 februari 2020

Vårnytt


Jaha, då har man shoppat lite då.
Hur många schabrak behöver jag egentligen...
Medans många kvinnor köper skor så köper jag schabrak. *ler lite skämtsamt*
Tror det börjar bli lite sjukligt det här *skrattar* 

Men sadelöverdraget i rosa var helt enkelt för fint för att inte köpa! Dessutom var jag i behov ett sadelöverdrag och jag insåg att detta var så rymligt att det skulle passa på en skolsadel utan större problem även fast det egentligen är för en vanlig dressyrsadel. 


Sedan hittade jag detta schabrak i samma färg som sadelöverdraget men i ett glansigt tyg.
Lilja är så otroligt fin just nu så då blir det extra lätt att skämma bort henne lite extra.
Något har hänt sedan vi gick omkull, hon är som lite mer försiktig med mig.
Visst jag kanske inbillar mig, men jag är ganska säker på att det skett en förändring.
Hon visar extra tydligt att hon tycker jag är viktig och nästan varje dag när jag kommer till hagen hummar hon mjukt.
Då blir jag alldeles varm.


Sedan har det även smugits sig in ett till schabrak i samlingen.
Detta hittade jag efter jul när jag och två vänner var på en liten shopping resa till olika ridsportbutiker.  Det var det enda jag köpte förutom en manborste och öglorna (ni såg i inlägget igår) till fullcheekbettet, på hela resan.
Schabraket är grått och så där kritstrecksrandigt med glittertrådar.
Jätte snyggt.
Kommer bli så vackert på Cappe men även på Pilgrim. 

I helgen har jag inget planerat, det är inte så ofta det inträffar.
Får se om jag kan lyckas göra en liten rolig grej som jag pratat med ett par vänner om ända sedan i somras. Det innefattar en viss bild som ska tas med en viss samling... *ler*

Inga kommentarer: