tisdag 4 februari 2020

Omstart


Igår red jag på min ridbana, vilken lycka.
Underlaget var helt perfekt och det var så skönt att kunna göra något vettigt igen.
Men det var nära att det inte blev någon ridning...

Jag var så sjukt trött igår när jag kom hem efter jobbet och med huvudvärk dessutom.
Gav hästarna middag och åt själv och sedan somnade jag och sov till kl 21.00!
Ojoj, men det var så behövligt.
Vaknade och kravlade mig ut till stallet.
Gjorde klart allt, packade veckans mat och sedan tog jag in hästarna.
Sadlade Pilgrim och sedan gick vi upp på banan. Det spelar verkligen ingen roll hur trött man är eller hur dåligt man mår, när man sitter där på hästryggen så mår man som en prinsessa. 
Det var så himla härligt att rida och det spelade ingen roll att klockan hunnit bli långt in på natten.
Så lyxigt att ha hästarna hemma så att det går att göra precis så här och så lyxigt med ridbanan med belysning.

Vi gjorde inget avancerat, lite skritt, stämde av lite grunder och red i trav med lite olika grader av samling. Eftersom vi inte gjort något vettigt på en månad så blev det absolut inte någon hög grad av samling även om Pilgrim gärna vill det om han får. Nu ska jag fundera ut hur jag ska lägga upp mina fem första passa på alla hästarna. Ikväll har jag lektion med Ewa så vi lär börja då.

Nu känns det som om allt är som det ska igen, nu när jag kan träna med mina hästar och det finns inget som kan slå det.

Inga kommentarer: