fredag 14 februari 2020

Misär


Det är svårt att hålla bloggen uppdaterad när hela världen är is och jag inte gör något vettigt som ger mig nya insikter eller bara motivation till att skriva av mig lite.
I helgen har de lovat nederbörd men det är lite oklar om det blir blötsnö eller regn.
Jag hoppas verkligen på snö men sannolikheten för regn är nog störst tyvärr.

Imorgon lördag ska jag ha videolektioner med ett par av mina fina vänner och elever i Bräcke.
De rider i ridhus och jag kommer känna mig så avundsjuk.
Har aldrig någonsin drömt om ett ridhus så mycket som denna vinter.
Har varit mer än nöjd med min fantastiska ridbana, men denna vinter är det verkligen misär... 

Jag vet att jag kommer bli jätte nöjd med ett enkelt ridhus, kanske till och med ett ridtält men om jag får drömma så önskar jag mig ett ridhus med mycket ljusinsläpp.
Jag tänker takstolar som ser ut som skrovet på en segelbåt, jag tänker takfönster, fönster en hel kortsida och på den andra kortsidan önskar jag 5-6 boxar.
Sedan skulle ett par STORA kristallkronor i taket inte göra ont.
Det drömmer jag mig bort till för att glömma denna vinter. 



Inga kommentarer: