söndag 9 februari 2020

Kan vi få lite rutiner igen tack



Lördagen bjöd på vinterns första fantastiska dag.
Strålande sol, blå himmel och underbara hästar.
Hela själen sjung och jag och Steffi gjorde våran nya helgrutin; packa hela veckans mat till alla djuren.
Så himla underbart att ha det gjort inför veckan, vi är verkligen ett super team jag och Steffi. Det går på ett ögonblick och så är allt gjort. 

Sedan kapade jag och Husse massa träd i skogen runt gården som fallit av all blötsnö som kom för en vecka sedan och hästarna blev lyckliga över att få lite "leksaker" att gnaga på i hagen.

Jag försöker rida alla hästarna varje dag och alla tre är superfina.
Det är så himla ljuvligt och lyxigt att kunna rida tre hästar per dag om man vill.

Idag söndag red jag lektion för Ewa.
Jag tog Pilgrim och han var lika fin som vanligt.
Ridbanan var helt perfekt och det var precis kring nollan.
Men nu är det kväll och det har regnat, jag fattar inte, denna vinter är verkligen varannan dag väder.
En dag massa minusgrader, dagen efter plusgrader, sedan minus igen och sedan plus och så här har det fortsatt.
Jag hoppas verkligen inte det blir is igen, nu när isen vi hade äntligen försvunnit.
Blir det is igen går jag i ide till våren, orkar inte med mer is. 

Tog precis in hästarna då de var blöta och less på vädret.
Red Cappe en sväng runt gården, bilvägen börjar bli blankis igen och ridbanan vill jag inte röra i hopp om att underlaget där uppe ska klara regnet.
Men är man en väldigt fin ponny kan man rida vart som helst och ändå lyckas hålla sig till planen som jag lagt upp.

Just nu har det slutat regna och jag hoppas det håller sig så, håll tummarna med mig att det inte blir någon is i hagar och på ridbanan efter detta regn.
För jag vill inget annat än ha vardag igen där jag kan rida och träna tillsammans med mina hästar. 



Inga kommentarer: