fredag 15 februari 2019

Fredags fin


Vet ni vad det bästa som finns är?
Jo det är att ha den där lilla extra tiden till att lägga på små saker som ger energi.
Jag är en kreativ person så att få utlopp för min kreativa sida ger mig massor med energi.
Jag älskar att pyssla, önskar verkligen att jag kunde göra det hela dagarna.
Sy schabrak, göra pannband, måla tavlor och allt annat jag kommer på. 

Därför blev fredagen förra veckan en mycket bra dag.
Jag och Janet hade en sådan där underbart härlig kväll i stallet, helt utan någon tid att passa.
Vi passade verkligen på att utnyttja tillfället och Lilja fick lite extra mys och kärlek och en fin dubbelfläta i sin man som hon bar så stolt under vårt ridpass efter.
Hon älskar verkligen att bli ompysslad och jag älskar att pyssla med henne.

Jag brukar säga att Lilja inte har världsmycket tålamod och tycker rätt ofta att jag är för långsam (och då ska vi inte nämna vad hon tycker om Husse *skrattar*).
Men när vi stod där i stallet så tog det inte många minuter innan hon slutade tycka att allt tog så lång tid och hon istället nästan somnade.
Hon älskar verkligen att bli ompysslad och att man lägger massa tid på henne och det fick mig att börja fundera.
Är hennes "skynda dig matte" beteende en reflektion av min stress?
Jag tror faktiskt att det är en kombination av båda.
Att hon vet vad hon vill och ibland inte har tålamod att vänta på mig och att ibland smittar min stress av att "hinna allt" av sig på henne.

Tänk så bra att hon finns där och påminner mig om det, tar mig tillbaka till nuet och hjälper mig jorda. 
Hon har inte bara uppfostrat och lärt en hel massa föl om livet hon lär även mig varje dag!



Inga kommentarer: